Båda företagen har eliminerat den manuella kassan. Bara den som fullt ut tror – och satsar – på den nya tidens lösning vågar göra det.
”En konsument som har ont om tid, går nya vägar och vill få medlen att räcka”. Detta är veckans måsteläsning.
Ny rapport visar de tyngsta anledningarna till att konsumenterna väljer självutcheckning.
En ny typ av osynliga streckkoder testas nu av kedjan. Men gör det för att snabba på registreringen av varor – men även för att minska stölderna.
Mindre friktion med AI. Nu lanserar kedjan en lösning för en säkrare (sett till svinn) och smidigare självutcheckning.
Här är nyheterna i Amazons uppdaterade butikskoncept – och motiven bakom förändringarna.
En upplevelse späckad med färger, former och instavänlig visual merchandising. Följ med in i Monkis värld – fylld av systerskap och inspiration.
Butikskedjan fortsätter att satsa stort på automatiska och kassalösa butiker. Nu har man öppnat 50 enheter.
I ett nytt digitalt koncept är mobilen en central del av upplevelsen i butiken. Kunden kan till exempel få experthjälp via videochatt.
Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.