Självbetjäning ökar i Sverige enligt ny rapport. Studiens resultat tyder också på en mycket stor framtida potential.
Minskat svinn och färre insatser. Efter en framgångsrik testperiod ska lösningen för självutcheckningen nu rullas ut i kedjan.
Fokus på inkluderande, regional mat och lokala samhället.
Självutcheckning har positiv inverkan på butikens varumärke – om den används rätt. Här är fyra faktorer för en framgångsrik implementering.
En ny studie kartlägger svenska konsumenters betalningar. En majoritet föredrar självbetjäning och utcheckning på egen hand.
Här breddas restaurangutbudet när Holy Greens i dag den 18:e september öppnar sin nya restaurang.
”Betalbranschen är under förändring, det gäller att vara på tårna och ständigt testa och utvärdera nya betalsätt”.
Trenden är fortsatt stark: självutcheckning växer inom svensk detaljhandel. Det visar en ny rapport som kartlagt företeelsen.
H&M har öppnat ett nytt koncept som representerar varumärkets ambitioner och riktning. Här testas en rad nya inslag.
Testerna ett led i Systembolagets arbete med att möta kundernas förändrade köpbeteenden och förväntningar. Här är butikerna som testar självutcheckning.