Skärholmen Centrum har inlett ett designsamarbete. Det första resultatet är en bag med ett street-inspirerat motiv.
Skärholmen Centrum har tecknat avtal med restaurangkonceptet Shamali samt med Godisparadiset.
I maj startar ett antal hantverkskurser i Skärholmen Centrum riktade till utrikes födda kvinnor.
Ska lyfta stadsdelens utvecklingspotential och framtid i form av ett kunskapstätt evenemang.
Grosvenor använder ett nytt verktyg för besöksstatistik som även identifierar köer och trängsel.
Pitchers ska öppna ett flaggskepp med aktivitetsfokus. Etableringen är en del av ambitionen att återskapa den ursprungliga stadskänslan i området.
Nu öppnar en helt ny plattform för möte mellan den fysiska kunden och den virtuella produkten. Det är i-ShopMall, som Handelstrender berättat om tidigare, som nu slår upp sina portar i Skärholmen Centrum.
Handelsplatsen Orangeriet med 16 000 kvadratmeter har nu öppnat. Ett tydligt koncept med en uttalad inriktning utgör grunden i områdets strategi för att locka konsumenterna.
När Skärholmen Centrum nu står inför en större uppdatering får butiksmix och utbud vänta. I stället väljer man att börja med att återställa de ursprungliga gatumiljöerna.