Samlar mode, accessoarer och exklusiv skönhet under samma tak i ”den ultimata destinationen”.
Här aktiveras ansiktets bortglömda muskler. Butikskonceptet hålls samman av en, fysisk, röd tråd.
Nu har kedjan rekryterat Louise Bratt till den nya rollen contentchef.
”Vill du växla upp din look för hemarbete eller ha lite inspiration för nästa Zoom-möte?”. Kedjan erbjuder kostnadsfri rådgivning inom skönhet.
Försäljningen av skönhetsprodukter har ökat med tio procent online sedan coronavirusets utbrott. Allra mest spenderar storstadsborna, men Stockholm i topp.
Hudvårdsmärket lanserar nu en ny digital lösning för sin fysiska butik. Systemet förser kunderna med information och digital inspiration.
Efter sommaren öppnar Beauty Bargain onlineförsäljning och sin andra butik i Väla i Helsingborg. Varumärkets första butik öppnade i april i köpcentrumet Frölunda Torg. Affärsidén bottnar i en internationell trend inom detaljhandeln.
Inom kort öppnar Beauty Bargain som ska erbjuda skönhet och välbefinnande i en inspirerande butiksmiljö.
Whole Foods Market brukar dela med sig av sina spaningar kring tender inom mat och livsmedel. För första gången har man nu listat de fem tyngsta trenderna inom skönhet och wellness.
E-handelssajterna Eleven och Nordicfeel rekryterar Susanne Holmberg som Head of Purchasing & Assortment. Susanne har gedigen erfarenhet från detalj- och dagligvaruhandeln.