Varuhuskedjan Debenhams har lanserat ett helt nytt skönhetskoncept som man döpt till Beauty Hub. Premiär häromdagen i Stevenage där man byggt upp avdelningen med kunden i fokus.
Det svenska varumärket L:A Bruket har öppnat en flaggskeppsbutik i Japan. Den innehåller minimalistiska blinkningar till hemtrakten – och en magisk glasvägg.
Upplevelsen och innovationsförmågan är helt avgörande. Det menar Sephoras VD Christopher de Lapuente som fortfarande ser stor potential för verksamheten.
Lyko Group finns bland företagen som har nominerats inför Retail Awards, bland annat för sina snabba laddningstider. Lyko är en av tre finalister i kategorin Årets e-handel.
Det är två vitt skilda världar – men båda har en enastående förmåga att tilltala våra sinnen. Franska varumärket L'Occitane och Pierre Hermé öppnar flaggskepp tillsammans i miljöer som inte liknar någonting annat.
Lyko Group utnämner Marie Björklund till CFO. Marie kommer närmast från tjänsten som ekonomichef på Kicks och efterträder nu Fredrik Runesson.
Kicks fortsätter sin satsning på flaggskeppsbutiker i Norden. Under våren 2017 öppnade man det första i Femman i Göteborg och nu har turen kommit till Norge.
Hösten 2017 öppnar Chanel sitt nya koncept Chanel Beauty Store i Hufvudstadens fastigheter i Göteborg och Stockholm. I Göteborg på Fredsgatan 2 i Fredstan och i Stockholm på Mäster Samuelsgatan 3 i Bibliotekstan.
Sephora lanserar nu ett komprimerat butikskoncept med fokus på personalisering och ett kraftigt neddraget sortiment. Butiken innehåller en hög tekniknivå och generösa leveransalternativ.
Till hösten kommer den holländska kedjan Rituals att flytta in i Strand galleria i centrala Luleå.