Man har tidigare lanserat kategorin i sin fysiska butik i Roskilde. Nu lanserar e-butiken skönhets- och kosmetikprodukter under ”Beauty by Boozt”.
Kosmetikmärket öppnar en drive-thru fylld med skönhetsartiklar på vägen till Glastonbury-festivalen. Självklart har den döpts till GlastonBrow.
Forumgallerian i Uppsala stärker utbudet när den internationella skönhetskedjan Sephora öppnar ny butik. Det blir Sephoras första i Uppsala, och den öppnar i augusti.
I vår stärks Kista Gallerias utbud med flera nya koncept och varumärken inom mode och skönhet.
På 800 kvadratmeter i t-baneplan öppnar nu Åhléns City i Stockholm en ny skönhetsavdelning. Avdelningen har en helt ny inredning, men även ett tjugotal nya varumärken och skönhetsbehandlingar.
Kosmetikkedjan Sephora vill förenkla shoppingen för kunden. Inte minst i mobilen. När man nu lanserar sin nya swipe-funktion har man hämtat inspiration från datingtjänsten Tinder.
Victoria’s Secret öppnar efter sommaren sin första butik i Göteborg, närmare bestämt i Nordstan.
Birchbox har gjort succé med sin prenumerationsmodell. Nu finns det även en fysisk butik där man erbjuder shopping, inspiration och en salong.
Nu har Racked listat 38 indiebutiker på nätet som du verkligen borde ha koll på.