#smartphones
Samsung och Marimekko i nytt samarbete
”Ger våra användare möjligheten att uttrycka sin personlighet och stil på ett unik sätt”.
Mobilen är nu svenskens förstahandsval
Fler svenska konsumenter föredrar att använda mobiltelefon än dator när det är dags att e-handla. Här är siffrorna som bekräftar det.
Den sömlösa fysiska butiken står stark
Den fysiska butiken står stark hos konsumenten i Sverige – om man erbjuder en sömlös upplevelse. Det visar en ny studie.
Mobil i butik skapar insikter – hos båda parter
Konsumenterna använder i allt högre grad sin mobil i fysiska butiker. Beteendet leder till dubbelriktade insikter.
Mer personaliserad shopping via mobilen
När konsumenten shoppar via mobilen söker man personaliserade och unika upplevelser kopplade till individen. Det visar en ny studie.
Mobilen nyckel till butikens framgång
Butikens roll har förändrats. Mobilen är en avgörande faktor för framgång för den fysiska butiken, enligt en ny studie.
Hållbar livsstil den nya statusmarkören
Allt fler svenskar anser det det viktigt att kunna visa upp en hållbar livsstil. Det visar en färsk undersökning.
Augmented reality – en port till metaverse
Närmare åtta av tio konsumenter har testat augmented reality. Detta enligt en ny rapport där man också menar att AR är en port in i metaverse.
Kraftigt uppåt för shoppingappar i Norden
En ny rapport visar att antalet installationer av shoppingrelaterade appar har ökat kraftigt under 2021.