Konsumenterna vill definitivt se mer självbetjäning och teknik i butik. Men detta förutsätter att den fungerar friktionsfritt. Åtta av tio har upplevt motsatsen – och delar med sig av det.
Dagligvarukonceptet har upprepade gånger flyttat fram gränserna för den moderna butiken. Nu gör man det igen med ett tracking-system där kunderna kan se produktens ursprung och fakta kring färskhet och hantering i mobilen.
Kosmetikkedjan har planer på att öppna 25 nya butiker i år och man satsar på ytterligare 30 under 2019. Ny teknik i butik är en viktig del i den fortsatta utvecklingen.
Nu när millennials blir föräldrar visar det sig att deras köpbeteende skiljer sig markant från tidigare generationer. En undersökning visar vad som får dem att öppna plånboken.
En av tre vill ha digitala kvitton för en bättre shoppingupplevelse. Man efterfrågar också fler shoppingtjänster för mobilen. Det visar en ny studie.
QR-koden är långt i från död! Användandet av koderna väntas formligen explodera de kommande åren när tekniken blir en del av konsumentens mobiltelefon. Det visar en färsk undersökning.
Mobilen har förändrat detaljhandeln för alltid. Här är fem just nu pågående trender som ger kunden ökad bekvämlighet, mer tillgänglig service och en sömlös butiksupplevelse.
Under 2018 kommer det finnas 900 miljoner smartphones med AR-stöd. Sju av tio konsumenter förväntar sig att detaljister erbjuder tekniken inom ett halvår. Här är de tyngsta anledningarna till att satsa på tekniken.
Nu handlar mer än hälften av svenskarna på nätet från sin mobiltelefon eller surfplatta. På fem år har andelen fördubblats, och allra mest ökar den bland äldre. Det visar en ny undersökning.
Hela 83 procent av konsumenterna anser sig veta mer än butikspersonalen. Samtidigt är man mån om att ha tillgång till säljare i butiken. Det visar en ny studie.