I slutet av augusti utökar Moodkvarteret sitt utbud när Blue Billie öppnar ny butik.
En hållbar bytesbutik, en värderingsbaserad pop up och Powers nya butikskoncept. Det är några av inslagen i veckans nyheter kring etableringar.
Ett statligt servicekontor, en hållbar modebutik och ett familjeägt danskt smyckeföretag. Det är några av veckans butiksetableringar.
Under hösten gör smyckes- och accessoarkedjan Glitter comeback i cityläget. Butiken beräknas slå upp dörrarna i september.
Under våren 2022 öppnar det danska smyckesmärket Maanesten sin första konceptbutik i Sverige.
Tiffany & Co har ett klassiskt flaggskepp på Femte avenyn i New York. Butiken genomgår just nu stora förändringar för att stärka upplevelsen.
Varumärket har de senaste två åren satsat mycket på sin e-handel, nu flyttas fokus till fysisk handel.
Edblad öppnar till våren ett nytt butikskoncept ”med hög grad av emotionell kundupplevelse”. VD Eva Boding ser stora möjligheter med satsningen.
Amazon introducerar en rad nya produkter som har den digitala assistenten Alexa inbyggd. Bland produkterna finns glasögon, trådlösa pods och en ring.
Det nystartade svensk-schweiziska smyckesföretaget Montluc grundades 2016. Man har som idé att sälja diamantsmycken av allra högsta kvalitet direkt till konsument över nätet.