Sko- och livsstilsvarumärket Camper har lanserat en sneaker som kunden själv kan sätta samman.
Yoga- och sportvarumärket Lululemon kliver nu in i ännu en produktkategori.
”Afro Urban föddes ur viljan att göra det osynliga synligt, att sätta det i centrum”. Nu blir butiken en permanent del av köpcentrumet.
Hobbyn förvandlades till butikskoncept. Ett nischat utbud, stark tro på det man gör och ett cirkulärt tänk driver Sneakershyllan framåt.
Kapselkollektionen är inspirerad av vilda och hotade arter – samt av National Geographics visuella berättande.
För att fira sitt 50-årsjubileum har Nike skapat en upplevelse kring varumärkets förflutna, nutid och framtid.
Varumärken satsar mer på egna butiker och försäljning direkt till konsument. För aktörer som Foot Locker innebär detta nya tider och uppdaterade strategier.
Nike delar in inlämnade produkter i tre kategorier. Lösningen rullas ut i butik just nu.
Våren 2021 öppnar den svenska sneakerskedjan Sneakers Point sin första butik i Göteborg.
Ett svalkande kosläpp i form av en sneaker. Ben & Jerry's har i samarbete med Nike tagit fram en sko som är inspirerad av en glass.