Fygitalt koncept. Adidas nya flaggskepp är varumärkets mest digitala satsning i en fysisk butik.
Företaget är ungt, men har redan pånyttfötts. "Det är inte vi som bestämmer längre, det gör kunderna", sa Albin Johansson, VD på Axel Arigato under Retail & Brand Experience i Barcelona
Foot Locker går in som minoritetsägare i marknadsplats online. De två företagen ska kombinera sina erbjudanden i såväl fysiska som digitala kanaler.
Skokedjan har köpt in sig i en startup vars mission är att aktivera barn via lek. Tillsammans ska man nu lyfta varumärket och göra det till en game changer.
Nya digitalt baserade tjänster och en butik som anpassas efter de lokala kundernas önskemål och beteende. Nike har öppnat att nytt responsivt flaggskepp.
Svenska Sneakersnstuff har planer på ytterligare expansion. För att knyta kunderna ännu närmare sig ska man också utveckla upplevelsen i butik.
Nu lanserar koncernen en fristående e-handel för verksamhetens sneakerkoncept. Ambitionen är att lyfta fram sortimentet och bli mer synlig digitalt.
Fokus är satt på den lokala närmarknaden. Med hjälp av nya digitala tjänster och personalisering vill man underlätta för kunderna i ett helt nytt butikskoncept. Här integreras on- och offline.
Man vill tillföra mode och skor i Båstad under semesterveckorna. Med en pop up-butik för konceptet Sneakers Corner ska man skapa ett levande forum för inspiration, produktkännedom och umgänge. Se butiken här.
Konceptbutiken omsluter sina kunder med ljud och bild, man vill ge en 360-graders upplevelse. Det kan tyckas lång väg att resa, men frågan är om det inte är värt mödan – för den som letar efter sneakerns heliga graal.