Foot Locker har öppnat den hittills största enheten i Europa. "Det är den perfekta platsen att visa vägen för framtidens Foot Locker-butiker".
Skotillverkaren inleder ett pilotprojekt där kunden ska få individanpassade skor 3D-utskrivna direkt i butik. Nu siktar man på att skapa upplevelsedriven produktutveckling.
Modemagasinet King har presenterat sin prestigefyllda lista ”King - Svenskt herrmodes 100 mäktigaste”. Toppar listan gör sneaker- och streetwear-butiken Sneakersnstuff med grundarena Peter Jansson och Erik Fagerlind.
Adidas sålde en miljon skor gjorda av återvunnen plast.
Här möts kunden av 200 par hängande Air Jordans i taket. Konceptet är en förlängning av grundarens personlighet. Det innehåller även en något oväntad dröm.
Redan i november berättade vi om att Stadium Group ska lansera ett fristående sneakerkoncept. Nu står det klart att Stadiums egen hemstad Norrköping blir först ut med Sneakers Point.
Ska du åka till NRF Retail's Big Show i New York? Då kan du passa på att kika in i Asics nya flaggskepp på Femte avenyn.
Sortimentet är lokalt anpassat och medlemmar har tillgång till ett eget våningsplan. I Nikes nya flaggskepp erbjuds personaliserade tjänster och betalning via mobilen.
Stadium är på väg ner i startblocken. Nu ska sportkedjan bygga ett nytt koncept som fokuserar på sneakers. Målgruppen kommer främst bestå av yngre konsumenter.
Deichmann utvidgar nu sitt sortiment i Sverige med "Online Exclusive skor". Det är en internationell satsning som lanserades för första gången redan 2013 i hemlandet Tyskland.