Satsningen på dagligvaror långt från över. Amazon underlättar för kunden med tre banbrytande nyheter.
Konsumenternas beteende går in i en ny fygital fas där förväntningarna höjs. Här är trenderna som speglar detta.
Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.
Svenska konsumenter är utpräglade omnikanalshoppare enligt ny rapport.
Morgondagens vinnare arbetar i realtid – med Real Time retail. Det framgår i en ny rapport som lyfter fram tre avgörande faktorer.
Ett nytt år står för dörren. Vi har handplockat 21 trendspaningar fyllda med idéer och tankar väl värda att ta med sig in i 2024.
Den fysiska butiken står stark hos konsumenten i Sverige – om man erbjuder en sömlös upplevelse. Det visar en ny studie.
”Ett viktigt steg på vår resa mot att möta kundernas behov när de besöker något av våra varuhus”.
I kedjans servicecenter har försäljning blivit en allt större del av kundkontakten – man säljer lika mycket som en större butik.
Butikens roll har förändrats. Mobilen är en avgörande faktor för framgång för den fysiska butiken, enligt en ny studie.