Pontus Petersson, VD på Intersport Sverige, ska representera Norden på internationell nivå.
”Visar att vi menar allvar. Vår ambition är att bli ett Amazon för hållbara produkter”, säger marknadschefen.
Yoga- och sportvarumärket Lululemon kliver nu in i ännu en produktkategori.
Puma har som mål att minska utsläppen i hela sin värdekedja. Nu har man uppmärksammats för sitt arbete.
Under hösten lanserar H&M Group ett nytt varumärke. Närvaro i communityn grunden i den nya satsningen.
Hoka har öppnat sin första fristående butik i Europa. Här erbjuder man en aktivitets- och samlingsplats för sin community.
Varumärket Lululemon lanseras på Zalando med ambitionen att den globala gemenskapen ska växa.
En ny typ av hyresgäst tar plats i köpcentrumet. När traditionella butikskedjor stänger gör den nya innesporten entré.
Erbjuder fullsortimentsbutik, café, tre dubbelbanor samt en specialbyggd padelbana för test- och provspel.
Joakim Sandin, tidigare Sales and Export Manager, utses till ny VD på Salming.