Adidas sålde en miljon skor gjorda av återvunnen plast.
I slutet av februari slår Aim’n upp dörrarna till sin nya butik i Femman i Nordstan. Butiken öppnar på övre plan och kommer att erbjuda träningskläder för kvinnor och tjejer.
Ska du åka till NRF Retail's Big Show i New York? Då kan du passa på att kika in i Asics nya flaggskepp på Femte avenyn.
Sortimentet är lokalt anpassat och medlemmar har tillgång till ett eget våningsplan. I Nikes nya flaggskepp erbjuds personaliserade tjänster och betalning via mobilen.
Beatles gjorde sin första USA-spelning här. Eisenhower har haft två presidentgalor. Kedjan REI gjuter nu nytt liv i lokalerna som har en minst sagt rik historia.
Försäljningen via de egna digitala kanalerna ska tredubblas. Antalet kedjor man samarbetar med kommer minskas dramatiskt. Nu satsar Nike med full kraft på direct-to-consumer.
Kärleken till cykelsporten är grunden för verksamheten. Varumärket säljer sina produkter online, men man lägger mycket kraft på att bygga fysiska butiker och en stark community.
Den första juni tar Antoine Huizinga, tidigare försäljningschef hos Björn Borg Benelux, över rodret som Managing Director för Björn Borg Benelux. Detta efter att tidigare MD Luc Versmissen har beslutat att anta nya utmaningar.
I dag den 22 september öppnar Stadiums nya butikskoncept, Stadium Pulse, i Mall of Scandinavia. Bland nyheterna finns Zlatan Ibrahimovićs varumärke A-Z.
Noga utvalda och limiterade kollektioner, inspiration och expertrådgivning är ledorden när Stadium lanserar sitt nya urbana koncept. Sortiment och varumärken ska uppdateras kontinuerligt.