Varumärket Lululemon lanseras på Zalando med ambitionen att den globala gemenskapen ska växa.
En ny typ av hyresgäst tar plats i köpcentrumet. När traditionella butikskedjor stänger gör den nya innesporten entré.
Erbjuder fullsortimentsbutik, café, tre dubbelbanor samt en specialbyggd padelbana för test- och provspel.
Joakim Sandin, tidigare Sales and Export Manager, utses till ny VD på Salming.
Nu öppnar Nordiska Kompaniet sin nya sportdestination. Sex nya avdelningar har samlats på ett och samma våningsplan. Se bilderna här!
Intersport rekryterar till sin styrelse. Ebba Kilman, de senaste tre åren VD för mediebyrån Vizeum, med ett förflutet på Google gör nu entré i företaget.
Reebok släpper en ny damkollektion exklusivt för kedjan Stadium. Frontfigur för kampanjen är Molly Sandén, aktuell med ”Det Bästa Kanske Inte Hänt Än”.
Ica Sveriges VD Anders Svensson har tillträtt som ledamot i Stadium Groups styrelse. Sportkedjan blir nu dessutom återigen familjeägt.
Det är fem år sedan Kate Hudson och hennes medgrundare lanserade varumärket Fabletics. Nu tar man företaget till nästa nivå med en internationell lansering och innovativ butiksteknik.
Ett långt intresse för motorsport samt gemensamma värderingar. Det är motiven när Tommy Hilfiger blir officiell sponsor av F1-stallet Mercedes-AMG Petronas Motorsport. Kampanjbilderna är tagna av en svensk fotograf.