Nu öppnar Nordiska Kompaniet sin nya sportdestination. Sex nya avdelningar har samlats på ett och samma våningsplan. Se bilderna här!
Intersport rekryterar till sin styrelse. Ebba Kilman, de senaste tre åren VD för mediebyrån Vizeum, med ett förflutet på Google gör nu entré i företaget.
Reebok släpper en ny damkollektion exklusivt för kedjan Stadium. Frontfigur för kampanjen är Molly Sandén, aktuell med ”Det Bästa Kanske Inte Hänt Än”.
Ica Sveriges VD Anders Svensson har tillträtt som ledamot i Stadium Groups styrelse. Sportkedjan blir nu dessutom återigen familjeägt.
Det är fem år sedan Kate Hudson och hennes medgrundare lanserade varumärket Fabletics. Nu tar man företaget till nästa nivå med en internationell lansering och innovativ butiksteknik.
Ett långt intresse för motorsport samt gemensamma värderingar. Det är motiven när Tommy Hilfiger blir officiell sponsor av F1-stallet Mercedes-AMG Petronas Motorsport. Kampanjbilderna är tagna av en svensk fotograf.
Ska du åka till NRF Retail's Big Show i New York? Då kan du passa på att kika in i Asics nya flaggskepp på Femte avenyn.
I dag den 22 september öppnar Stadiums nya butikskoncept, Stadium Pulse, i Mall of Scandinavia. Bland nyheterna finns Zlatan Ibrahimovićs varumärke A-Z.
Foot Locker har öppnat ett nytt flaggskepp med ett uppdaterat butikskoncept. Bland nyheterna finns ett helt nytt sätt att dela in produkterna, samt fyra shop-in-shops.
Köpcentrumet Down Town i norska Porsgrunn genomgår en större ombyggnation. Nu står det klart att XXL blir en del av satsningen med en ny butik.