Lululemon har nått sitt mål att fördubbla sin försäljning via e-handel. Man gjorde det tre år tidigare än beräknat.
Det nya padelkonceptet etablerar en flaggskeppsbutik parallellt med sin satsning på e-handel.
Varumärket vill revolutionerna löpning. Nu har man öppnat ett nyskapande flaggskepp med dold analysteknik och en magisk vägg.
Kedjan XXL har inlett en satsning där man samlar in och analyserar omdömen i realtid. Under NRF 2021 berättade man om bakgrunden.
Varumärket visar bara ett begränsat och kuraterat sortiment. Nytt butikskoncept gör shoppingen enklare och minskar kedjans kostnader.
Våren 2021 öppnar Stadium Outlet i Nässjö. Man ansluter sig därmed till en rad företag som valt att etablera sig i området.
Varumärket Under Armour går i Nikes fotspår. Försäljningen direkt till konsument prioriteras allt mer.
Intersport Sverige har utsett Pontus Petersson till ny VD och koncernchef. Niclas Eriksson har utsetts till ny styrelseordförande.
Den franska sportkedjan Decathlon fortsätter att hålla hög innovationstakt.
Med hjälp av ny teknik vill Decathlon minimera det manuella arbetet för att i stället kunna fokusera på att hjälpa kunderna.