Tesco och Carrefour har inlett ett strategiskt samarbete. Detta är anledningen.
För att öka effektiviteten och därmed försäljningen togs en ny kiosk fram till två klassiska teatrar i London. En viktig ingrediens i konceptets framgång är lösningens 80:20-design.
Foot Locker har öppnat den hittills största enheten i Europa. "Det är den perfekta platsen att visa vägen för framtidens Foot Locker-butiker".
Den stora nyheten i dag är att Marks & Spencer planerar att stänga 100 butiker. Bakom beslutet finns en strategi som ska göra varuhuskedjan relevant för den nya tidens konsument.
Marknadsföring via Instagram Stories fungerar mycket bra enligt engelska Asos. Nu minskar man sin medieinvesteringar efter att ha funnit ett fungerande recept.
Efter många år i dvala kommer nu området få nytt liv. Och själva Battersea Power Station öppnar som köpcentrum med en tillhörande food hall.
Butiker ska minska matsvinn. Den brittiska dagligvarukedjan Tesco introducerar Colleague Shops i samtliga butiker i Storbritannien. Här får de anställda tillgång till varor vars bäst före-datum håller på att gå ut.
Under ett flertal år har stadskärnorna haft en negativ försäljningsutveckling. Men här spås en ökning under de kommande åren – främst pådriven av bekvämlighet.
Newbie, KappAhls baby- och barnkollektionen i hållbara material, fortsätter att växa med butiker i Polen och Storbritannien. Även e-handel lanseras, till att börja med i Storbritannien.
Under de senaste fem åren har de stora aktörerna tappat marknadsandelar. Lidl är en av de aktörer som nu klättrat förbi några av de mest kända varumärkena.