De mest lästa artiklarna 2024 innehåller en inspirerande mix av nya trender, konsumentbeteenden och intressanta koncept.
De tuffa tiderna har påverkat svenska konsumenters beteende – hur och i vilken utsträckning varierar beroende på kategori. Det visar en rapport.
Ikeas nya satsning visar vägen framåt – och är del av en strategi som växt fram de senaste tio åren.
Skims har öppnat en ny pop up. Den fysiska butiken är avgörande för varumärkets utveckling.
Abercrombie & Fitch är efter några tuffa år på väg upp igen – här är förändringarna bakom lyftet.
Butiken blir mer central i Icas e-handel. Ica Sverige berättar nu att man byter modell för att driva e-handel i en region.
Trots tuffa förutsättningar har Linum visat en stark utveckling. Själva anser man att två strategiska beslut är centrala i framtidsstrategin.
Ambitionen är att bli ett globalt super-brand via intressedriven konsumtion. Det nya flaggskeppet slår alla tidigare säljrekord.
[Strategier] Canada Goose siktar på att 80 procent av företagets omsättning ska genereras av försäljning direkt till konsument. Så här ska det gå till.
De turbulenta tiderna har fått Ingka Group att ändra strategi. Traditionella prognoser har fått stå tillbaka – nu är det flexibilitet som gäller.