Att lyfta fram människan som ska använda all teknik som det surras om just nu känns mycket sympatiskt. Och klokt.
De mest framåtdrivande detaljhandelsföretagen fortsätter att vara innovativa. Detta är vad som krävs för att bli en vinnare.
Man tog sig an detta projekt med en inställning fri från tekniska lösningar; i stället för att fråga sig hur vi handlar mat resonerade man kring varför vi handlar
MediaMarktSaturn konverterar försäljningsytor. Med Space-as-a-service förvandlar man ytor i butikerna till nya upplevelser.
Svenska forskare inleder jakt på hållbara strategier för detaljhandeln.
De mest lästa artiklarna 2024 innehåller en inspirerande mix av nya trender, konsumentbeteenden och intressanta koncept.
De tuffa tiderna har påverkat svenska konsumenters beteende – hur och i vilken utsträckning varierar beroende på kategori. Det visar en rapport.
Ikeas nya satsning visar vägen framåt – och är del av en strategi som växt fram de senaste tio åren.
Skims har öppnat en ny pop up. Den fysiska butiken är avgörande för varumärkets utveckling.
Abercrombie & Fitch är efter några tuffa år på väg upp igen – här är förändringarna bakom lyftet.