Ska identifiera och koppla samman rätt verksamheter med rätt aktörer för en relevant lokal.
I en ny studie konstaterar man att det är hög tid att gå från reaktiva strategier till ett proaktivt agerande.
Varumärket avslutar samarbetet med flera etablerade kedjor. ”Rör sig snabbt för att stärka varumärket.”
Ikeas nya strategi bygger på fler storstadslägen och en mix av format. Till sommaren öppnar man i Bromma Blocks.
NRF 2021. Judith McKenna, internationell VD på Walmart, berättar om kedjans Covid-strategi.
Peder Söderlind har i sin nya bok kartlagt hur man skapar en vinnande detaljhandelskedja. Här är svaren.
Varumärket Under Armour går i Nikes fotspår. Försäljningen direkt till konsument prioriteras allt mer.
Modekoncernen lämnar köpcentrumen, men ser den fysiska butiken som fortsatt viktig för att rekrytera omnikunder.
Ikea är mitt uppe i en strategisk omställning för att bli mer tillgängliga för konsumenterna.
Ingka Centres gör sin första satsning i USA. Här skapar man den nya tidens retaildestination.