Svenska konsumenter tycker att det är viktigt att företaget man är kund hos har ett aktivt hållbarhetsarbete. Det visar en ny studie.
En ny studie har jämfört en cirkulär affärsmodell med en linjär. Resultatet visar att två faktorer är avgörande för lönsamheten.
Här är de klimatsmarta alternativen kunderna helst vill se i webbutiken.
Kvinnor som är entreprenörer i handeln står inför en ökad risk för utbrändhet. Detta enligt ny forskning.
Generation Z prioriterar tre makrotrender under 2024 – men även deltrender som monkmode, grisch och dopamine decor.
Två undersökningar ger en bild av konsumenternas nya beteende under kommande Black Week och Black Friday.
I en ny undersökning benämner man företeelsen med returavgifter som ett tveeggat svärd, med både för- och nackdelar. Detta är anledningarna.
Efter två tuffa år för Sveriges köpcentrum och handelsområden växte branschen under 2022. Nu är man tillbaka på pre-pandemiska nivåer.
Svenska företag är mer positivt inställda till AI jämfört med tidigare. Samtidigt uttrycker en tredjedel oro över säkerhetsrisker.
Gen Z, millennials, Gen X och boomers har tydligt differentierade shoppingpreferenser. En av åldersgrupperna utmärker sig som generation omnikanal.