Tekniklösningar kan förbättra kundupplevelsen avsevärt, enligt en ny studie. De som kommit längst med dataanalys och AI är också de mest framgångsrika.
Sveriges mest hållbara varumärken utsetts. Årets lista innehåller en nykomling – företaget rankas som nummer fyra av 410 listade varumärken.
Social commerce är ett av detaljhandelns hetaste buzzwords. En av tre konsumenter i Norden har shoppat via sociala medier, enligt en ny undersökning.
Personalisering avgörande för digital marknadsföring. Svenskarna vill se budskap kopplade till sina behov. Det visar ett pågående forskningsprojekt.
Uppkopplade, engagerade och villiga att göra research inför köp. Här är nio fakta kring beteendet i en allt mer betydelsefull ålderskategori.
De senaste åren har påskyndat digitaliseringen av konsumenternas shoppingrundor. Nio av tio inleder sin shopping online vilket är en markant ökning sedan 2018. En ny studie har kartlagt den moderna omnikanalupplevelsen.
Pandemins ekonomiska konsekvenser har påverkat generation Z i stor utsträckning. Men man har egenskaper som gör att man klarar förändringarna bra.
Varannan person verksam inom supply chain anger att varubrist och störningar i försörjningskedjan håller dem vakna om nätterna. Det visar en ny studie.
En ny studie visar vad som får konsumenten att vända sig till företaget för sina inköp. Här är resultatet.
Sedan utbrottet av pandemin har många svenskar blivit mer priskänsliga – och man spenderar mer tid vid butikshyllorna.