Det finns fem faktorer bakom ett levande shoppingstråk. Det visar en färsk avhandling.
Trots pandemins begränsningar har många valt att handla i fysisk butik. Här är de vanligaste orsakerna till detta.
En ny undersökning visar vilka åtgärder som är mest angelägna. Man har dessutom kartlagt den svenska medvetna konsumenten.
Det finns ett växande intresse för prenumerationstjänster runt om i Europa.
En ny undersökning kartlägger svenskarnas kunskap om och förväntningar på Amazon. Det visar sig att majoriteten kan tänka sig att handla från företaget.
Om coronaviruset skulle spridas i stor omfattning vore det riktigt dåliga nyheter för köpcentrumen. Redan nu begränsar fyra av tio antalet besök i USA enligt en studie.
Framtidstron stiger bland både butiker och e-handlare. Störst är ökningen inom e-handeln där starka förväntningar på den framtida försäljningen drar upp siffrorna.
Nu när millennials blir föräldrar visar det sig att deras köpbeteende skiljer sig markant från tidigare generationer. En undersökning visar vad som får dem att öppna plånboken.
Skillnaderna är stora mellan olika ålderskategoriers förväntningar på köpprocessen. En ny studie visar att unga konsumenter vill ha mer information och kontakt.
De teknikdrivna konsumenterna leder utvecklingen framåt och tar kontroll med sina smartphones. Och för första gången någonsin görs fler köp online än i fysiska butiker. Det visar en färsk undersökning som kartlägger den moderna omnikanalkunden.