H&M lanserar just nu en ny generation butiker. En rad uppdaterade och nya koncept öppnas. Ambitionen: att erbjuda en ny upplevelse.
Butiken är fortfarande konsumentens favorit – men man förväntar sig en utvecklad upplevelse. Detta är vad man vill ha, enligt två studier.
Det prisbelönade köpcentrumet vill stärka säkerheten ytterligare i området där man verkar. Man gör det med en AI-baserad robot.
Självutcheckning finns bland de teknikinslag kunderna helst vill använda i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.
Den snabba 5G-tekniken kan bidra till att utveckla upplevelser inom digital och fysisk detaljhandel. Här är fyra exempel på detta.
En färsk studie visar att ett nytt socialt och streamat shoppingbeteende har växt fram under pandemin.
Tekniklösningar kan förbättra kundupplevelsen avsevärt, enligt en ny studie. De som kommit längst med dataanalys och AI är också de mest framgångsrika.
Den fysiska handeln är långt från död. Det menar Swish som vill visa vägen framåt för den fysiska handeln och öppnar en egen butik.
Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.
AI kan bidra till en mer hållbar lönsamhet inom såväl fysisk som digital handel. Här är tre områden att börja med.