Beacons vara eller icke vara. Att avbryta kundens inköp med budskap via mobilen är fel strategi. I stället bör man använda tekniken till att ge bättre service.
Självbetjäningsbutiker, som vi känner till dem, är döende. I takt med att e-butikernas sortiment ökar minskar anledningarna att besöka en fysisk butik med självbetjäning. Endast mervärde i form av upplevelser och kunskap kan rädda dem.
Genom en ny lösning kan handlare nu skicka riktade och anpassade erbjudanden till kunder som befinner sig i deras fysiska butiker. Samtidigt möjliggör interaktiva skärmar en mer personlig shoppingupplevelse.
Den här spegeln låter kunderna prova flera olika plagg, utan att byta om. Dessutom innehåller den sociala funktioner om man skulle vilja dela sin session i provhytten.
Läs om detaljhandelns trender! Omnichannel har lockat till sig flest läsare på Handelstrender under året.
Elektronikkedjan har nu öppnat 50 shop-in-shops med "high tech".