Ett sätt för Jula att snabbt komma i gång och samla insikter. man siktar även på att prova tjänsten i varuhusen.
Allt fler företag lanserar butiker med ”Just Walk Out”-lösningar. Innovationen medför en rad fördelar för kund och butik – men även några utmaningar.
En viktig faktor för framgång: förmåga att experimentera och utvärdera. En strategi som Systembolaget verkar ha anammat, fyra nya koncept testas just nu.
Butiken del av Lindex arbete med att utforska nya cirkulära affärsmodeller för att förlänga livslängden på produkterna.
H&M testar Virtual Fitting. Tekniken kan i förlängningen påverka sortiment och produktion.
Erbjuder snabbtester för Covid 19 i ett testcenter som man byggt upp på parkeringsytan.
Butiksytan minskas till förmån för kedjans fulfillment av onlineordrar. Bakom satsningen står en av landets mest inflytelserika kvinnor.
Testfakta Group har under det senaste året renodlat och samordnat verksamheten med fokus på hållbar produktion och konsumtion.
Varumärket ökade försäljningen med 18 procent efter att ha använt virtual reality i sina analyser. Detta efter att kundens beteende hade studerats i den virtuella butiken.
Magasinet kan beskrivas som en amerikansk variant av Råd & Rön. Nu inleder man ett samarbete med Amazon för att eliminera gissningar inom shopping.