Som första dagligvarukedja tog Lild steget in i TikToks försäljningsplattform. Produkterna tog slut efter 20 minuter.
Den gamla modellen med passiv lojalitet är på väg ut – in stiger en ny modell för en aktiv och mer krävande kundbas.
Gen Z klassas som TikTok-generationen – men en annan ålderskategori är mer utpräglade shoppare på sociala medier. Det visar en ny undersökning.
Kedjan har tagit fram ett nytt realityserieformat, skräddarsytt för Tiktok. Ambitionen är att inspirera och engagera.
Yngre användare hittar nya vägar till information och varumärken. Valen präglas av den teknik och de plattformar man använder.
Lidl Sverige växer snabbt på TikTok. Bakom satsningen finns en uttalad strategi.
En ny studie kartlägger hur mycket svenska konsumenter handlar via sociala plattformar.
Det har alltid handlat om mer än bara böcker. Men att biblioteket skulle bli en plats för mode var kanske mer oväntat.
Annonser som man kan välja bort ger bättre resultat. Det visar en ny studie.
Sociala medier präglar svenskarnas shopping. TikTok är den plattform som ökar snabbast enligt en ny studie.