Båda företagen har eliminerat den manuella kassan. Bara den som fullt ut tror – och satsar – på den nya tidens lösning vågar göra det.
Det är ingen stor nyhet. Men ju mer man får veta, desto mer sympatiskt framstår greppet. Detta är veckans måsteläsning.
Med leverans inom 30 minuter vill man förenkla vardagen för kunderna. ”Vi vet hur viktigt det är att få det du behöver när du vill ha det”.
Ett antal Ica-butiker inlett samarbete med Foodora med syfte att erbjuda hemleverans inom 30 minuter.
”Att fånga upp stjärnor inom bolaget är viktig för vår fortsatta framgång”, säger koncernchef Hans Skruvfors.
Foodoras kontor bemannas med digitala assistenter. Förhoppningen är att det ska leda till kortade ledtider.
Via appen Ica Pronto ska man erbjuda snabb och fossilfri hemleverans av matvaror direkt från lokala Ica-butiker.
Intersport vässar sin verksamhet inom digital handel. Kunden ska nu kunna få produkten levererad inom 30 minuter.
Satsningen är företagets första digitala initiativ som involverar enskilda butiker direkt. För Wolt är det ett steg på resan mot ett digitalt köpcentrum.
Nu öppnar Wolt Market sin första butik i Sverige. Via denna kan boende i området få tillgång till fler än 2 500 produkter, med leverans direkt till dörren.