Open-air-centrum vinner mark. Nya livsstilar och behov ligger bakom utvecklingen. Här är det som lockar.
Ett nytt samarbete i köpcentrumen ska förena den fysiska och digitala världen. Ambitionen är att tillgängliggöra e-sporten för en bredare publik.
Jakten på köpcentrumets nya roll är i full gång. En ny typ av digitalt balanserad destination växer nu fram. Här är några avgörande ingredienser.
Konceptet lockar med en kulinarisk resa genom flera kontinenter. Men framförallt vill man få människor och kulturer att möts – i den nya tidens matdestination.
Den nya tidens köpcentrum växer fram – i en ny riktning. Framtiden är både digital och hyperfysisk – här är tio anledningar till det.
Årets största satsning – Väla bjuder in till upplevelser i en mix av underhållning, vetenskap och fantasi.
”Restaurang, bar och e-sportställe i ett – här förenas spelvärlden IRL”. Kedjan öppnar sitt senaste tillskott inne i stadskärnan.
Traditionell retail är inte längre tillräckligt. Här är fyra viktiga hörnstenar i framtidens köpcentrum och destinationer.
”Det är urban destination som visar framtiden för ytor i innerstäder”. Beräknas öppna 2023.
Helhetskonceptet ska bli ett starkt komplement till köpcentrumets nuvarande utbud.