Förpackningar kan bidra positivt till varumärkesbyggandet. För MeUndies är den ständiga förnyelsen, av bland annat förpackningarna, en stor anledning att man syns mycket i sociala medier.
Online-to-offline, pop up-butiker, personaliesring och röststyrning av upplevelsen. Amazon och Calvin Kleins samarbete med fysiska butiker inför julhelgerna rymmer flera intressanta trender.
Twilfit har öppnat ett flaggskepp i Gallerian i Stockholm. Butiken är kedjans största och även Nordens största underklädesbutik med sina 600 kvadratmeter.
Twilfit stärker butiksupplevelsen med hjälp av interaktiva skärmar. Man erbjuder ett bredare sortiment i butik, men ska även samla insikter om kundernas beteende.
Lindex satsar på en renodlad butik med enbart underkläder. Platsen är Mood Stockholm, och kedjan utlovar ett koncept med högt engagemang.
Twilfit öppnar sin 55:e butik i Liljeholmen den 18:E augusti. Under fredag, lördag och söndag firar man detta med en rad öppningserbjudanden.
Victoria’s Secret öppnar efter sommaren sin första butik i Göteborg, närmare bestämt i Nordstan.
Högra löner, fler heltidstjänster och bättre utbildning. L Brands, som står bakom Victoria's Secret, satsar nu stort på att utveckla personalstyrkan i sitt butiksnätverk. Man räknar med att det ska påverka försäljningen positivt.
I helgen nyöppnade NK Stockholm sin avdelning för damunderkläder. I samband med detta presenterade man också ett nytt varumärke: det italienska varumärket La Perla.