En ny studie visar vad som får konsumenten att vända sig till företaget för sina inköp. Här är resultatet.
Sedan utbrottet av pandemin har många svenskar blivit mer priskänsliga – och man spenderar mer tid vid butikshyllorna.
Under årets tredje kvartal fortsatte e-handeln att växa. Detta trots att handeln har uppnått ett nytt normalläge under kvartalet.
En ny studie visar hur attityderna skiljer sig mellan olika länder i Europa – och vad som skulle få ännu fler att handla hållbart.
Millennials och Generation Z känner en djup oro för klimat och samhälle. Man förväntar sig ett förändrat beteende med fokus på ansvar.
En ny rapport kartlägger vilka faktorer som är mest avgörande vid ett köpbeslut. Här är det svenskarna menar är allra viktigast.
Kunder i fysiska modebutiker vill ha mer integration mellan online och offline. Den här artikeln handlar om vad man efterfrågar mest i butik.
En ny undersökning visar att det finns stora möjligheter för varumärkesbygge inom frukt och grönt.
Gen Z ser shopping som en upplevelse – och man föredrar onlinehandel. Men det är lätt att bli ”cancelled”.
E-handeln går fortsatt uppåt, upphämtning i butik ökar mest.