Kedjan inleder en storsatsning på utbildning – produkt- och designteamen ska utbildas i cirkulär design.
Under vintern arrangerar man två olika utbildningsinsatser som ska gynna stadskärnans näringsidkare.
Lek är det bästa sättet för barn att lära sig och utforska världen omkring dem. Det menar dagligvarukedjan som har engagerat sig i ett edutaimnet-projekt.
Ett nytt samarbete mellan fem stadskärnor ska bidra till fortbildning inom en rad områden. Till grund för satsningen finns kollegiala band mellan städerna.
Kedjan lanserar nu en ny form av Retail Business School. Man vill skapa en utvecklande kultur och förbereda medarbetarna för den nya digitala tiden.
Med hjälp av VR har kedjan gjort utbildningen tillgänglig för samtliga butiker. Den upplevelsebaserade träningen har redan gett positiva effekter.
Det är ett storslaget projekt som syftar till att få människor att växa. Men inredningen i Googles garage är jordnära, flexibel och lokalt anpassad.
Nu ska Kjell & Company lära kunderna att programmera och skapa egna innovationer. I samband med detta lanserar man boken "Hur funkar Ardino?".
Högra löner, fler heltidstjänster och bättre utbildning. L Brands, som står bakom Victoria's Secret, satsar nu stort på att utveckla personalstyrkan i sitt butiksnätverk. Man räknar med att det ska påverka försäljningen positivt.