Starbucks vill uppmana människor att sprida vänlighet och omtanke. Man gör det på flera sätt, både i butik och i kundernas vardagsliv.
Köper konsumenterna det man tänkt från början? I projektet Från ord till bord kartlägger två forskare hushållens konsumtionsmönster.
Ett lokalt initiativ ska stärka ungas självbild och bidra till diskussionen kring idealens påverkan på individen.
Konsumentens intryck av ett varumärke påverkas i hög utsträckning av de digitala upplevelserna. Till och med mer än vad ett butiksbesök gör. Det är en av nio tunga insikter från en färsk undersökning kring den nya digitala kunden.
En växande grupp vänder sig mot användandet av begreppet konsument. Anledningen: det tillhör ett förlegat ekonomiskt system.
Konsumenter tar allt mer hänsyn till hälso- och säkerhetsaspekter i sina köpbeslut. Detta enligt en ny studie som också sätter fokus på löften och värderingar.
”Om ett par år kommer Kappahls affärsstöd ligga i absolut framkant i vår bransch”, säger VD Elisabeth Peregi.
Peder Söderlind har i sin nya bok kartlagt hur man skapar en vinnande detaljhandelskedja. Här är svaren.
Pandemins effekter präglar året som kommer – här är tio konsumenttrender att hålla koll på.
Etisk konsumtion blivit allt viktigare för svenska konsumenter. Trenden har nu förstärkts till följd av pandemin.