Ambitionen är att demokratisera sportmode – och inspirera till ett mer aktivt liv. I kampanjen medverkar bland andra fitnessikonen Jane Fonda.
Sveriges mest hållbara varumärken utsetts. Årets lista innehåller en nykomling – företaget rankas som nummer fyra av 410 listade varumärken.
Personalisering avgörande för digital marknadsföring. Svenskarna vill se budskap kopplade till sina behov. Det visar ett pågående forskningsprojekt.
Konsumenter tar allt mer hänsyn till hälso- och säkerhetsaspekter i sina köpbeslut. Detta enligt en ny studie som också sätter fokus på löften och värderingar.
Bolist-kedjan har tagit fram ett nytt butikskoncept. Dessutom har man putsat på sin payoff.
Designtorget öppnar en ny fysisk butik där man erbjuder ett kuraterat sortiment som speglar vad varumärket står för.
Öppnar butik då man är övertygad om att kunna erbjuda det som krävs – en stark köpupplevelse.
En ny rapport kartlägger vilka faktorer som är mest avgörande vid ett köpbeslut. Här är det svenskarna menar är allra viktigast.
En ny undersökning visar att det finns stora möjligheter för varumärkesbygge inom frukt och grönt.
”Om ett par år kommer Kappahls affärsstöd ligga i absolut framkant i vår bransch”, säger VD Elisabeth Peregi.