Den fysiska dagligvarubutiken kämpar med lönsamheten i försäljningen online. Här är tre tänkbara vägar framåt enligt en ny kartläggning.
Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.
Kedjan fortsätter att utveckla automatiserat varuplock i befintliga butiker. Nu har man köpt upp ett techbolag inriktat på robotteknik.
Nätapoteket har under sommaren har man byggt och startat upp en helt ny del av automationskedjan, en ”Autostore”.
Detaljhandelns fundament byggs om, värderingar har påverkats och beteenden förändrats. Här är tio trender du bör ha koll på i Post Corona Retail.
Den fysiska butiken spelar en avgörande roll i en ny detaljhandelsvärld. Här är tre alternativa vägar att gå, tre tänkbara modeller för den nya omni-butiken.
Varorna plockas och levereras direkt till kunden från butikernas lokala sortiment inom 45 minuter.
Med hjälp av smarta glasögon och AR kan arbetet effektiviseras.
Med 149 robotar som hjälper personalen siktar Matsmart på uthållig lönsamhet.
Lönsamheten påverkades positivt – nu införs automatiserat e-plock i ytterligare sju butiker.