Samsonite och Boss riktar sig till modeintresserade resenärer med nytt samarbete.
Resor och socialt ansvar kombineras i fysiskt koncept. Samsonite ser det som en avsiktsförklaring.
Den spektakulära pop up-satsningen innefattar events, butiker och food & beverage.
Skärholmen Centrum har inlett ett designsamarbete. Det första resultatet är en bag med ett street-inspirerat motiv.
Nyskapande butik mixar häpnadsväckande arkitektur, återbruk, reperationer och personalisering i ett koncept bortom traditionell handel.
Saddler lanserar en ny flaggskeppsbutik online, tar ett grepp om varumärket och siktar på att bli Europas ledande varumärke inom läderaccessoarer.
Det har varit mycket snack om Away de senaste åren. Företaget, som säljer väskor och accessoarer för resor, grundades för tre år sedan är nu redo för nästa steg. Nu väntar 50 nya butiker och en global community ska byggas.
Butikskedjan har köpt in sig i en ledande onlineaktör inom second hand. Ambitionen är att erbjuda en ny plattform – och skapa en väg till en yngre målgrupp.
Hon har listats som en av de 30 vassaste inom marknadsföring av Forbes. Nu gör hon succé som medgrundare av ett digitalt varumärke som snart öppnar butiker i Europa.
Varumärket skapar ryggsäckar och väskor som bryter normer. I butikerna visar man sina egna produkter, men samtidigt skapar man en scen för unga kommande designers. Nyligen öppnade man i Köpenhamn.