Livsstilsvarumärket Grandpa tar klivet in i hotellbranschen. ”Här har vi gått all in med en blandning av nytt och gammalt.”
Servicebutikskedjan 7-Eleven säljer merchandise, souvenirer och memorabilia kopplat till varumärket.
Skansen presenterar ett stort släpp av vintagekläder – samtidigt som en pop up öppnar.
Gina Tricot inleder ett samarbete med Beyond Retro. ”En möjlighet för många att upptäcka hur kul det är att shoppa vintage”, säger grundaren Steven Bethell.
I ett nytt initiativ att erbjuda sina kunder relevant mode gör Stayhard.se nu en satsning på second hand. Inriktningen är handplockat ”här och nu”-mode.
Varje plagg är unikt och handplockat. Många av kläderna och skorna är så kallad deadstock – oanvända vintagekläder.
Det har växt fram ett intresse för vintagekläder i Hongkong, en stad som många förknippar med lyxkonsumtion. Nyskapande webbplatser bidrar nu till att förändra kundernas köpvanor. Med nya innovativa onlineportaler kombineras webbens fördelar med det personliga mötet. Här skapas nya shoppingupplevelser med vintageprodukter i fokus.