H&M testar Virtual Fitting. Tekniken kan i förlängningen påverka sortiment och produktion.
Marknadsplatsen Etsy har tagit hjälp av den senaste tekniken och skapat ett virtuellt hem.
Kedjan bygger en ny butik komplett med varor och medarbetare – men utan kunder. Detta är anledningen.
Gents ansluter sig till de företag som nu testar försäljning via en virtuell 360°-butik.
I takt med att e-handeln ökar har även behovet av differentierade digitala upplevelser blivit större.
Erbjuder kunderna att besöka och uppleva platser tillsammans med en guide. Bland turerna finns skräddarsydda shoppingsessioner.
Merparten av de som e-handlat kläder har upplevt att det man köpt inte passar som förväntat.
Den webbaserade tjänsten ska förbättra shoppingupplevelsen och göra kunden tryggare med sitt val av produkt.
Gästerna kunde uppleva framträdanden, bli porträtterade, få en bild tagen av en professionell fotograf och delta i ett experimentellt konstprojekt.