Yngre användare hittar nya vägar till information och varumärken. Valen präglas av den teknik och de plattformar man använder.
Shoppable-trenden allt starkare. Kedjan kombinerar romantiska julfilmer, sociala medier och shopping.
Svenska konsumenter shoppar med mobilen i högsta hugg. Här är upplevelserna man vill att handeln prioriterar, enligt en färsk studie.
Butiksmedarbetarna viktiga i digital satsning. ”Svårmatchat för rena e-handelsaktörer”, säger marknadschef Erika Dalle.
Konsumenter som engagerar sig i varumärken vill handla från dem. Nio av tio köper varor eller tjänster från varumärken de följer i sociala kanaler.
Närmare hälften av konsumenterna i generation Z har tagit ett köpbeslut som påverkats av influerare – avsevärt fler än genomsnittet. Det visar en ny studie.
Youtubern Therése Lindgren gör studiebesök på Ica Maxi – och tar med sig en miljon följare. Ambitionen är att skapa nyfikenhet kring att jobba inom handeln.
”Gör som Tina" lanseras i dag av City Gross. Man vill sprida matglädje och inspiration via en ny matsajt. Till sin hjälp har man kocken Tina Nordström.
Köpcentrumet storsatsar på Youtube för familjen. "Vi har investerat ett sexsiffrigt belopp för att kunna erbjuda våra kunder upplevelser".