Vaishali Kaim, som närmast kommer från Amazon Indien, går in i techbolaget Spotin. Företagets mål är att möjliggöra köp av varor och tjänster direkt i alla typer av digitalt innehåll. Köpet ska kunna göras utan att man länkas vidare.
Kristoffer Karlsson, Spotin:s grundare och VD, såg ett outnyttjat utrymme på marknaden där e-handel och digitalt innehåll kan mötas. Detta för att skapa en mer sömlös kundupplevelse.
Tar utvecklingen vidare
Enligt företaget ska läsaren kunna genomföra köp utan att länkas vidare.
– Den digitala marknaden är i ständig rörelse och vi måste anpassa oss mot att konsumenter förväntar sig en ökad tillgänglighet av produkter och tjänster i digitalt innehåll. Med Spotin tar utvecklingen ytterligare ett steg framåt genom att låta varumärken och innehållsmakare avsevärt förbättra upplevelsen för sina läsare och kunder, säger Vaishali Kaim.
Vaishali kommer närmast från en roll som Brand Marketing Manager på Amazon Indien där hon bland annat drivit företagets avdelning inom mode med över 300 varumärken.
Välrennomerad tech-scen
Hon har tidigare även arbetat med varumärkesbyggande för Unilever.
– Det är ingen hemlighet att Stockholm har en välrenommerad tech-scen med lovande idéer. Jag ser fram emot att få ta del av en spännande resa mot en friare marknad online, säger Vaishali Kaim.
Vaishali Kaim tillträdde som CMO hos Spotin hösten 2021