Thomas Jansson har blivit utsedd till Business Area Manager hos Shoppa. I sin nya roll ansvarar han för företagets lösning för digital signage.
Shoppa har för avsikt att växa utanför Norden där Janssons erfarenhet, enligt ett pressmeddelande, kommer väl till pass. Thomas har hela sitt arbetsliv jobbat inom B2B lösningsförsäljning och under ett decennium inom digital signage-branschen med positioner hos Nec och Scala.
De senaste fem åren har han bidragit till att lyfta Philips LFD:s position på den nordiska marknaden.
– Jag ser verkligen fram emot att få ta Shoppa Flow ut på marknaden med sin geniala lösning för automatiserat innehållsskapande. Jag tror på kraften att skapa och styra både digitalt och tryckta butiksskyltar i bara ett system och det blir en glädje att gå med i Shoppa-teamet, säger Thomas Jansson.
Shoppa utvecklar programvaror och erbjuder tjänster som hjälper butiker och detaljhandelskedjor i sin tryckta och digitala skyltkommunikation. Företaget grundades 2004 och har kontor i Finland, Danmark, Norge och Sverige.