Tim Heldmann har rekryterats till den nya rollen som Chief Marketing Officer (CMO) på Clas Ohlson. Han ska leda den koncerngemensamma kommersiella organisationen och tar plats i Clas Ohlsons koncernledning.
Tim Heldmann kommer närmast från en tjänst som Global CMO för elbilstillverkaren Polestar, där han var ansvarig för varumärke, marknadsföring och retail.
Han har tidigare haft ledande positioner på Red Bull, Procter & Gamble och Wella.
– Med Tims erfarenhet av internationellt varumärkesbyggande är jag är övertygad om att vi kommer att kunna realisera ännu mer av den potential som finns i ett av Nordens mest välkända och omtyckta varumärken, säger Kristofer Tonström, VD och koncernchef Clas Ohlson.
Ska maximera värdet av varumärket
Clas Ohlsons kommersiella organisation består av nordiska team som arbetar med marknadsföring, varumärke och delar av kundresan så som CRM och lojalitet.
Tim Heldmann kommer att leda verksamheten med målet att maximera värdet av Clas Ohlsons varumärke.
– Clas Ohlson är ett varumärke som nästan alla känner till och jag ser det som en inspirerade utmaning att också göra företagets erbjudande till en naturlig del av alla hem på de nordiska hemmamarknaderna, säger Tim Heldmann.
Tim Heldmann tillträder sin nya tjänst den 16 augusti 2021.