Den nya rollen innebär ansvar för varumärkets ambitioner och aktiviteter i metaversum samt dess web3-strategi.
Ny data visar att en överväldigande majoritet av konsumenterna kommer göra inköp via sociala medier i år.
Millennials ställer mest krav på arbetsgivare och visar engagemang i klimatfrågan. Men flest miljösmarta val gör en annan åldersgrupp.
En satsning på micro fulfillment centers ska vässa företagets fulfillment – och frigöra tid för medarbetare i butik.
Amazon Go tar nu sitt vidareutvecklade kassalösa koncept utanför stadskärnan. Se bilderna inifrån butiken!
”Vi är övertygade om att framtidens apotek handlar om att kunna erbjuda bästa möjliga service till kunder i alla kanaler”.
Det är inte längre en fråga om detaljhandeln ska kliva in metaversum, det är en fråga om hur. Konsumenten är mycket intresserad – och virtuellt aktiv.
Ica visualiserar den framtida fysiska matbutiken. Här är tio trender som påverkar dagligvaruhandeln – och Icas modeller för framtidens butik.
En färsk studie visar att ett nytt socialt och streamat shoppingbeteende har växt fram under pandemin.
Konsumenterna har fått nog – 94 procent anser att det görs för lite inom hållbarhet. Man förväntar sig att företag nu tar större ansvar och verkligen agerar.