Två av Sveriges största aktörer inom detaljhandeln lanserar nya tjänster. Båda ska hjälpa kunderna att göra hållbara val.
Konsumenternas beteende går in i en ny fygital fas där förväntningarna höjs. Här är trenderna som speglar detta.
Användningen av AI ökar kraftigt i svenska företag. Framförallt är det ett område man applicerar tekniken i.
Bekvämlighet påverkar köpbesluten i allt högre grad, enligt en ny studie. Handeln tar nu hjälp av generativ AI.
Kedjan finns bland de skivbutiker som fortsatt sin verksamhet även under de tuffa åren. Inom kort öppnar man sin sjunde butik.
Filippa K menar att detta bara är början på en resa mot mer hållbar produktion och konsumtion.
En ny undersökning tyder på också på att unga är redo att släppa in AI i sin privatekonomi.
Närmare åtta av tio av svenska konsumenter vill reparera med garanti i stället för att ersätta med nytt. Det visar en ny undersökning.
De traditionella shoppingkanalerna har kompletterats med nya. Detta är vägen till konsumentens hjärta i det nya landskapet.
Detaljhandelskedjans samarbete med Burger King är ytterligare ett tecken på hur betalda lojalitetsprogram berör en allt större del av konsumentens vardag.