Extrem personalisering i ny robotrestaurang

Extrem personalisering i ny robotrestaurang

Världens första storskaliga restaurangrobot har installerats. Rätterna kan tillredas i närmare tre tusen olika varianter.

LinkedIn växande kanal för lyxvarumärken

LinkedIn växande kanal för lyxvarumärken

LinkedIn lockar till sig allt fler varumärken i lyxkategorin. ”Det dras onödiga gränser mellan B2B och B2C”, menar man.

Lågpriskedja testar kassalös teknik

Lågpriskedja testar kassalös teknik

”Vi strävar alltid efter att omdefiniera vad det innebär att vara en lågpriskedja”.

Butiken som snabb leveranshubb

Butiken som snabb leveranshubb

Butiken är viktig för att möta kundens förväntningar på snabba leveranser – förutsatt att man löser dessa fem utmaningar.

Detaljhandelskedja köper fintech-bolag

Detaljhandelskedja köper fintech-bolag

Ska erbjuda teknikbaserade betal- och finansieringslösningar – för egna och andras kunder.

Butikskedja lanserar flergångsförpackningar

Butikskedja lanserar flergångsförpackningar

Kunderna handlar produkter i förpackningar som sedan återlämnas, rengörs och används igen.

Airfluencers ska minska onödigt luftiga paket

Airfluencers ska minska onödigt luftiga paket

Allt fler konsumenter reagerar negativt på för stora förpackningar med onödig luft.

E-handeln slår redan rekordstora tillväxttal

E-handeln slår redan rekordstora tillväxttal

Trots att e-handeln utvecklades mer positivt än någonsin under pandemins inledning fortsätter tillväxten.

Bekvämlighet drivkraft för dagligvaror online

Bekvämlighet drivkraft för dagligvaror online

Den grundläggande drivkraften är fortfarande bekvämlighet. Det framgår i en ny undersökning.

Hybridkunden – ställer nya krav på handeln

Hybridkunden – ställer nya krav på handeln

Morgondagens vinnare omfamnar den nya hybridkundens behov. Så här går det till.