Hur gör man för att sälja i sociala kanaler under en pandemi? Vissa undviker att nämna viruset helt, andra delar med sig frikostigt av karantänvardagen.
En global analys visar på stora förändringar i konsumentbeteendet. Digitala inköp av nödvändiga produkter ökade med 200 procent under slutet av mars.
Andelen kontaktlösa betalningar har ökat markant under året. Som en följd av coronaviruset har trenden stärkts ytterligare i Sverige.
En pågående trend har fått extra fart under coronakrisen. Livestreaming är ett sätt för varumärken att nå ut, för konsumenten medför det sociala fördelar.
I veckan, torsdagen den 16 april, är det premiär för kicks satsning på live stream shopping. Nu är det klart vilka som är värdar i de första eventen.
Den pågående krisen leder till nya mindsets hos konsumenten. Flera redan befintliga förändringar i konsumentens värderingar och beteende accelereras nu av coronautbrottet.
Ett nytt decennium har inletts. Här är de trender som redan börjat påverka detaljhandeln – och som kommer förändra retail de kommande åren.
Lindex vill vägleda sina kunder till mer medvetna köp och inspirera dem till att bygga en hållbar garderob där alla plagg används.
Upplevelser är ett buzzword inom retail, ingen tvekan om det. Här kommer ett till: Mikroupplevelser. Vissa menar att detta är framtiden för fysiska butiker.
Modekoncernen har med sina kedjor inlett ett samarbete med ThredUp. Den digitala plattformen är inriktad på återförsäljning av använda plagg.