Influencer marketing i en tid av kris

Influencer marketing i en tid av kris

Hur gör man för att sälja i sociala kanaler under en pandemi? Vissa undviker att nämna viruset helt, andra delar med sig frikostigt av karantänvardagen.

Digitala inköp av nödvändiga varor ökar

Digitala inköp av nödvändiga varor ökar

En global analys visar på stora förändringar i konsumentbeteendet. Digitala inköp av nödvändiga produkter ökade med 200 procent under slutet av mars.

Kontaktlösa betalningar ökar kraftigt

Kontaktlösa betalningar ökar kraftigt

Andelen kontaktlösa betalningar har ökat markant under året. Som en följd av coronaviruset har trenden stärkts ytterligare i Sverige.

Live stream shopping lyfter i coronakrisen

Live stream shopping lyfter i coronakrisen

En pågående trend har fått extra fart under coronakrisen. Livestreaming är ett sätt för varumärken att nå ut, för konsumenten medför det sociala fördelar.

Kicks satsar på live stream shopping

Kicks satsar på live stream shopping

I veckan, torsdagen den 16 april, är det premiär för kicks satsning på live stream shopping. Nu är det klart vilka som är värdar i de första eventen.

Så påverkar krisen konsumentens mindset

Så påverkar krisen konsumentens mindset

Den pågående krisen leder till nya mindsets hos konsumenten. Flera redan befintliga förändringar i konsumentens värderingar och beteende accelereras nu av coronautbrottet.

Sex tunga krafter i 20-talets retail

Sex tunga krafter i 20-talets retail

Ett nytt decennium har inletts. Här är de trender som redan börjat påverka detaljhandeln – och som kommer förändra retail de kommande åren.

Hållbarhet och medveten shopping i fokus

Hållbarhet och medveten shopping i fokus

Lindex vill vägleda sina kunder till mer medvetna köp och inspirera dem till att bygga en hållbar garderob där alla plagg används.

Mikroupplevelser det nya svarta inom retail

Mikroupplevelser det nya svarta inom retail

Upplevelser är ett buzzword inom retail, ingen tvekan om det. Här kommer ett till: Mikroupplevelser. Vissa menar att detta är framtiden för fysiska butiker.

Modekedjor i nytt samarbete med ThredUp

Modekedjor i nytt samarbete med ThredUp

Modekoncernen har med sina kedjor inlett ett samarbete med ThredUp. Den digitala plattformen är inriktad på återförsäljning av använda plagg.