Succéstart för ny vegansk food hall

Succéstart för ny vegansk food hall

Food halls fortsätter sitt segertåg runtom i världen. Nu har det öppnat en variant som tar sig an ytterligare en trend; vegansk mat. Det blev succé från start.

Här är kunderna som älskar BOBIS

Här är kunderna som älskar BOBIS

Att handla online och hämta ut i butik är något främst män föredrar. Det visar en ny studie som också tyder på att BOPIS passar en ålderskategori bäst.

Studie: Butiksdöden begränsad och överdriven

Studie: Butiksdöden begränsad och överdriven

Antalet kedjor som öppnar nya butiker är fler än de som stänger. Problemen inom retail är begränsade till två segment – och inte ett övergripande problem.

Tio trender i den nya tidens retail

Tio trender i den nya tidens retail

En ny generation produkter och flaggskepp, delningsekonomi, uppdaterade köpcentrum och stadskärnor. Här är 10 trender som formar den nya tidens retail.

Urban Outfitters hyr ut handplockat mode

Urban Outfitters hyr ut handplockat mode

Kedjan har anslutit sig till skaran av varumärken som hyr ut mode. Man erbjuder även handplockad second hand och produkter från andra varumärken.

Hållbart mode – så vill kunden ha det

Hållbart mode – så vill kunden ha det

Hållbarhet är en angelägen fråga för konsumenterna oavsett ålder. Men en ny studie visar på brister i varumärkens förmåga att kommunicera sina ansträngningar – och på fem åtgärder man borde börja med.

Kedjan testar ny förpackningsfri avdelning

Kedjan testar ny förpackningsfri avdelning

En zon för påfyllning har skapats i butiken. Kunderna kan låna förvaringskärl för att fylla på en mängd varor. "Det här tar våra ansträngningar till en ny nivå".

Gen X – den bortglömda generationen

Gen X – den bortglömda generationen

Det är en ålderskategori med mycket stor köpkraft och inflytande. Trots det hamnar de ständigt i skuggan av yngre generationer. Generation X är den bortglömda generationen – med stora kommersiella möjligheter.

Sju trender skapar framtidens vinnare

Sju trender skapar framtidens vinnare

Här är sju trender man bör fokusera på för att lyckas i detaljhandeln. En av dem: framgång mäts i tid – inte marknadsandelar

JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

JD.com: ”Framtiden tillhör boundless retail”

I framtidens handel saknas gränser mellan on- och offline. Värdet av produkter minskar, i stället blir innehåll och service avgörande. Det menar JD.coms strategichef Chenkai Ling.