15 tunga e-handelstrender 2017

15 tunga e-handelstrender 2017

Fler automatiska chattar, smartare algoritmer och bättre upplevelser är viktiga ingredienser under det kommande året. Men den viktigaste företeelsen är den som verkligen kommer förändra e-handelns framtid. Här är 15 tunga e-handelstrender.

Här är det nya beteendet under Black Friday

Här är det nya beteendet under Black Friday

I takt med att digitaliseringen ökar har Black Friday ändrat form. Försäljningsaktiviteten leder allt mer till tomma butiker, och aktiviteten sträcks ut.

Här är 2017 års säkerhetstrender i detaljhandeln

Här är 2017 års säkerhetstrender i detaljhandeln

Inför det kommande året syns tre tydliga säkerhetstrender inom detaljhandeln. En av dem är DNA-märkning som spås slå igenom på bred front i svenska butiker och köpcentrum.

Less is more i framtidens retail

Less is more i framtidens retail

Minimalismen växer sig starkare inom detaljhandeln. Inte bara sett till krympande butiksytor, även affärsmodeller och prisstrategier renodlas nu för att stå starka i en värld av retail där less is more.

Toppchefer byts ut när digitaliseringen ökar

Toppchefer byts ut när digitaliseringen ökar

Det är nya tider, även för de högsta cheferna inom retail. I kölvattnet av digitaliseringen och höjda krav på ökade onlineomsättningar sker nu förändringar i företagsledningen.

Svenskarna köper tre av tio julklappar online

Svenskarna köper tre av tio julklappar online

Sveriges konsumenter uppskattar att de kommer att handla julklappar för cirka 20 miljarder kronor i år, varav 6,2 miljarder kronor via e-handel. Det innebär att ungefär tre av tio julklappar kommer att inhandlas via internet i år.

Pensionera inte begreppet omnichannel!

Pensionera inte begreppet omnichannel!

Jag hör en del kommentarer om att Omnichannel är passé. Låt oss en gång för alla avfärda det som en elitistiskt jargong. För ingenting kunde vara med felaktigt. Den som kan bevisa motsatsen är välkommen att höra av sig. När ni nyktrat till.

Dyster framtid för det slutna köpcentrumet

Dyster framtid för det slutna köpcentrumet

Det moderna köpcentrumet söker sin nya roll, och för det slutna centrumet ser framtiden mörk ut. De kommande trenderna rymmer mer utrymme för mixed usage, fler matupplevelser och en högre effektivitet.

Fem upplevelser millennials förväntar sig

Fem upplevelser millennials förväntar sig

Millennials tar över mer och mer. Snart är de den mest köpstarka ålderskategorin och dessutom de kommande beslutsfattarna. Här är fem ingredienser som du måste ladda din shoppingupplevelse med för att gå hem.

Därför mutar Best Buy in Virtual Reality

Därför mutar Best Buy in Virtual Reality

Lagom inför julhandeln intensifierar nu Best Buy sin satsning på Virtual Reality för konsumenter. Antalet butiker med livedemos av Oculus Rift ökas dramatiskt. "Vi ser stor tillväxtpotential", säger VD Hubert Joly.