Ett välmående team höjer effektiviteten och antalet innovationer. Nu satsar e-bolaget stort på en helt ny anläggning för rekreation, samarbeten och helt nya sätt att arbeta.
Athleisuretrenden växer sig allt starkare. Som ett led i ambitionen att erbjuda aktuellt mode till supermarketpriser lanserar nu dagligvarukedjan en egen sportkollektion.
Fri frukt åt barnen! Dagligvarukedjan har nu tagit ett strategiskt beslut för att bättra på de allra yngstas hälsa. Ambitionen är att skapa bättre kostvanor redan i tidig ålder.
Digital tekniken ger personalen tillgång till köphistorik och rekommendationer. På skärmarna syns användargenererat innehåll. Välkommen till den fygitala butiken, en extremt personaliserad upplevelse.
Teknik med den här gemensamma nämnaren är framtiden, målgruppen som gör dig till vinnare och vikten av nya kontaktytor. Här är trenderna som sätter tonen i detaljhandeln framöver.
Less is more brukar det heta, nu får vi lägga till less sells more. Sortimentet hos detaljhandlare i Europa har minskat, vilket tilltalar kunderna. De har nämligen allt svårare att hitta i hyllorna.
Sätt produkten i fokus och skapa en miljö som inspirerar och uppmanar till nya upptäckter. Unboxing har nått detaljhandeln – och här är fyra koncept du bör ha koll på.
Oavsett om du jobbar för ett globalt varumärke eller driver en liten butik med lokal kundkrets – mobilen blir en allt viktigare del i kundens köpprocess. Här är fem avtryck mobilen gör inom detaljhandeln just nu.
Det handlar om drömmen om att vara en del av ett annat lyxigare liv. Från att ha varit en begränsad företeelse har trenden spridit sig över kategorigränserna och dubbas nu som en av de absolut hetaste företeelserna inom retail 2016.