Virtuella speglar och självutcheckning på Zara

Inditex lanserar mobil betalning, virtuella speglar och självutcheckningskassor.

Kändistätt när H&M premiärvisade Alexander Wangs kollektion

I går kväll lanserades Alexander Wang x H&M på sportarenan Armory on the Hudson i New York. Det var en kändistät publik som fick se kollektionen.

Framtidens köpcentrum skapar mixade ytor

Framtidens köpcentrum skapar mixade ytor

Det är ett nytt inslag i det moderna köpcentrumet. Nu öppnar man upp ytor för start up-företag, tillfälliga butiker, demonstrationer och hackathons.

Kreativ design i H&M:s hyllor

En gul blommig långkjol av vertikala remsor. En vit kjol gjord av horisontella, ofållade volanger. Det är något av det man kan förvänta sig av H&M:s designpristagares kollektion.

Svep med fingret för att köpa


Vässad shopping med beacon, smarta provrum och snabba leveranser


Fyra missar som dödar lojalitetsprogrammet


E-handeln förändrar marknaden för packade dagligvaror


Här är butiken som gav de fula ett eget varumärke

Den olycksaliga äggplantan. Den löjliga potatisen. Och inte minst: Den misslyckade citronen. Hos Intermarché har man skapt ett eget varumärke för de fula frukterna och grönsakerna.

Livsmedelsbutik drivs helt av energi från det egna avfallet